Achtergrond

Stappenplan voor Lean product development

In de snelle wereld van productonderzoek en -ontwikkeling kan een Lean methodologie helpen om verspilling te verminderen en levertijden te verkorten. Deze handleiding beschrijft vijf snelle stappen om Lean product development aan uw nieuwe productontwikkeling (NPD) toe te voegen. Hoewel het van oudsher wordt toegepast in productieomgevingen, kunnen lean-methoden in elke industrie worden toegepast gezien het feit dat alle bedrijven profiteren van verbeteringen in de cyclustijd, verhoogde productiviteit en kostenbesparingen.

  1. Specificeer de waarde voor uw klanten

Het is belangrijk op te merken dat voor een succesvolle en duurzame lean production development methode waarde voorop staat. Kijk voordat de productontwikkeling begint naar de bestaande markt en werk terug om ervoor te zorgen dat u het product heeft dat uw klanten uiteindelijk zullen kopen. Deze “Market Back”-benadering stelt u in staat om u te richten op het investeren in goedlopende producten voordat de productie zelfs maar begint. Een zekere manier om te vinden wat uw klanten waardevol vinden en is om veel te proberen en snel te evalueren. Dit houdt in dat verliezers snel worden weggedaan en dat er geen kostbare tijd wordt verspild aan pogingen om van een verliezer een winnaar te maken.

  • Identificeer en concentreer u op uw waarde stroom

Productontwikkeling heeft invloed op het hele ecosysteem van uw organisatie. Om ervoor te zorgen dat een product met succes op de markt kan worden gebracht, is het belangrijk om van begin tot eind te denken en ervoor te zorgen dat alle spelers van het bedrijf hun rol kennen. Ingenieurs, fabrikanten, verkoopteams, marketeers en veel meer. Als iedereen zijn rol in de waarde stroom kent verlopen organisaties veel soepeler dan voorheen.

  • Creëer Flow door afval te elimineren

Het Lean bedrijf wil altijd dat processen en waarde stromen sneller verlopen, maar waarom? Als processen sneller verlopen zullen de klanten sneller bediend worden en zal het beter gaan met de verkoop van bepaalde producten. Het belangrijkste is dat een snellere flow gelijk staat aan lagere productkosten. Een lean organisatie realiseert zich dat de kosten van een product vooral worden gedreven door de snelheid van de waarde stroom. Begin met het bestuderen van het proces om te begrijpen wat waarde toevoegt en wat niet, zo weet u waar u op moet letten.

  • Reageer op Customer Pull

Om de Lean product development sneller te laten verlopen, is inzicht in de aantrekkingskracht van de klant essentieel. Pull is de noodzaak om een product te kopen (de vraag van de klant), de lens waarmee de stromen worden bekeken door de klant. Wanneer afval wordt verwijderd uit het bedrijfsproces wordt de doorstroming verbeterd en zal u een positieve invloed uitoefenen de klanten. Het is belangrijk om op te merken dat pull niet hetzelfde is als het overhaasten van processen.

  • Perfectie nastreven door stappen te herhalen

De belangrijkste voor een succesvolle Lean production development is herhaling. Naarmate de waarde wordt gedefinieerd, waarde stromen worden vastgesteld, afval wordt verwijderd en zowel stroom als trekkracht wordt geïntroduceerd, is het tijd om het proces opnieuw te beginnen totdat een staat van perfectie wordt bereikt. Dit heeft als gevolg dat meetbare waarde wordt gecreëerd zonder verspilling.



Achtergrond
10 mrt 2020

Ontdek onze Lean trainingen

  • Een opleiding die inspirerend én verfrissend is
  • Trainers die zijn opgeleid in Japan
  • Kennis die je meteen toe kunt passen
  • Ervaar Lean in de Audi-fabrieken in België
  • Een internationaal erkend diploma

 

Ontdek onze trainingen